Sraz OF Blatiny 4/2015

Jarní výjezd na Vysočinu byl jako malá náhražka za zrušenou akci přechodu hřebene Malé Fatry a současně setkání s účastníky Outdoorfora na Gruntu na Blatinách, kterou zorganizoval Jura Amadeus.

Můj původní plány byl vyjet úplně sám jen se tak toulat po Žďárských vrších a trochu si vyčistit hlavu v přírodě.

Akci nakonec dávám „do placu“ ředitelské partě (z nichž někteří jsou opět saláti) v sobotu dopoledne odjíždíme v sestavě:

Ředitel Honza

Generální Korálek

nový ředitel Pavel

a moje maličkost

Nový ředitel Pavel je bratrem generálního Korálka a také někdy vystupuje pod jménem „malý styk“.

Pavla jsme vzali do party neboť jsme potřebovali nějakého otloukánka a příležitostného nosiče našich batohů. Pavel nezklamal a jeho večerní hudebně-zábavná vložka byl zážitek srovnatelný snad jen setkáním s Yetim.

Sobota 18.4. 2015

Dopolední odjezd je trochu komplikovaný páteční noční produkcí náhodných zvuků, které provozuje generál Korálek a také ranním skuhráním Korálka v sms, že na Vysočině je „nula“, občas sněží a on se bojí rýmičky. Vrcholem všeho je, že Korálkovi se nedaří do jeho batohu narvat jeho spacák. Půjčuji mu tedy svůj 55+.

V 9,30 naloďujeme Korálka a nestačíme se divit. Batoh 55+ korálek nafukuje cca o 20l a má krásnou expediční „pětasedmdesátku“ přičemž údajně nejvíce zabírá právě jeho spacák……no to chci teda vidět.

Naloďujeme Pavla a pak už firemním šlehačem WK upalujeme směr Žďár n.Sázavou. Parking je v Cikháji odkud je start našeho výletu. Po cestě hledáme nějaké velké pietní místo posledního odpočinku Romů, ale nic co by připomínalo „háj“ nevidíme.

Vyrážíme pohodovým krokem směr Žákova hora. Nikam nespěcháme, žádné závody, skutečně výlet. Je docela příjemné počasí, sice se honí mraky a v lese je lehoučce posněženo, ale není zima.

Míjíme Žákovu horu, Devět Skal a až na Malínské skále si dáváme malou pauzičku a vylezeme si nahoru na vyhlídku. Rozhledy jsou široké, ale nahoře kapičku fouká, tak si příliš dlouho nahoře neužíváme. Okolo Dráteníčků docházíme na Blatiny o hodinku dříve než je v plánu.

Na Gruntu je 6 lidí z OF, tedy se jedná o takový mini srazík. Dostáváme hned plný talíř dobrého guláše od Mifra a půllitr piva. Oboje jednoznačně bodne.

Grunt je jen pro nás za cenu 150,-/os noc  je to luxusní záležitost. Zabydlíme se, dáme panáčka seznamovací slivovičky a jdeme na vycházku k Hofrům na kafe a buchtu.

Večer se odehrává s pivem Poutník 12, opečenými klobáskami nad krbem a slivovicí.

O zábavu se starají moji spoluvýletníci. Honza s Korálkem bravurně recitují verše v němčině z nějakého obrázku na stěně a Alfréd Strejček z „nedělní chvilky poezie“ by bledl závistí.

Pavel přidává různé druhy houkání, mění hlas do homosexuální fistule a celkově působí, že každou chvíli pozve někoho z přítomných hochů na trochu chlapské lásky.

Neděle 19.4. 2015

V neděli spíme do růžova. V plné kráse spatřuji Korálkův spacák. Není to opravdu žádný ultralight, vlastně bych ani neřekl, že je to spacák. Je to spíše skládací postel z léčebny dlouhodobě nemocných.

Korálkův vak má integrovanou inkontinenční plenu pro dospělé (na vícepoužití), bažanta, vakuovou pumpu, odsávačku hlenů, defibrilátor a peřinku s nápisem „Medvídku“.

Na snídani je guláš, který je zas o něco lepší. Uklidíme chalupu a Korálek háže svůj „expedičák“ na záda, který je zas o něco větší (zřejmě plná inkontinenční plena) a vyrážíme.

Po malém okružním výletu cca 5km okolo Blatin se vydáváme na cestu přes Kadov, okolo Medlova a Sykovce, Tří Studní zpět na Cikháj.

Dnes je opravdu nádherně. Vysočina je prosluněná, uhlazená…….Mám pocit, že se toho hodně změnilo, chalupy jsou upravené, vesnice jako Kadov mají šmrnc.

Na Třech Studních U Loubů si dáváme takový pozdní oběd. Po pravdě žádné nadšení, ale hlad je nejlepší kuchař. Máme před sebou ještě cca 8km a chlapci se rozhodují pro malou zacházku, tak si přibližně 3km přidáváme, ale za to se osvěžujeme u pramene Svratky.

Odtud přes Žákovu horu jsme už za chvíli zpět u modelu a odjíždíme domů.

Musím říct, že byl dobrý nápad udělat výlet s přáteli a netoulat se jen sám.

Krásně jsme se prošli srdcem Vysočiny a příjemně si zarelaxovali.